Kinderpraktijk Vlinder verzorgt kindercoaching,
kinderyoga, trainingen en workshops

 

kinderpraktijk vlinder welkom

 
 
Kindercoaching:
 
Zitten jullie als ouders wel eens met je handen in het haar over de opvoeding? Is jullie kind heel gevoelig voor prikkels? Misschien ook onzeker? Of vaak erg boos, verdrietig, bang of gespannen? Ik heb me gespecialiseerd in hoogsensitiviteit, emoties en onzekerheid en help jullie graag. Met coaching brengen we dingen in beweging, waardoor er rust in jullie gezin komt. Je kind gaat weer op een positieve manier naar zichzelf kijken en zich goed voelen. En dat is zo fijn!
 
 

Kinderyoga en tieneryoga:
 
Donderdag 6 september starten de yogalessen weer. Geef je kind snel op voor een gratis proefles!
Bij yoga wisselen we actief bewegen en ontspannen af in een klein groepje. Door met aandacht naar je lijf te gaan, ontdek je wat je lijf allemaal kan. Je wordt soepeler en er ontstaat onder andere meer rust, concentratie en zelfbewustzijn. Kinderyoga wordt dit seizoen bij Kinderpraktijk Vlinder gegeven aan jongens en meisjes van 7 tot en met 9 jaar. Er zijn vanaf 6 september ook twee tieneryoga groepen. Een uurtje heerlijk bewegen, ontspannen en kletsen voor jongeren van 10 t/m 11 en van 12 t/m 14 jaar.

 
 
Trainingen en workshops:
 
Kinderpraktijk Vlinder organiseert diverse trainingen en workshops, onder meer voor hooggevoelige kinderen en onzekere kinderen. Eind september start Voelsprietentijd weer. Kinderen leren hier beter omgaan met hun gevoeligheid. Opgeven voor deze training en ouderavond kan nu al.

 
 
Opvoedopstellingen:
 
Een individuele opvoedopstelling kan op een diepere laag problemen tussen ouders en kinderen oplossen. De dynamiek in het gezin verandert en opvoedproblemen verdwijnen.

 
Kijk voor meer informatie over alle activiteiten van Kinderpraktijk Vlinder op de volgende bladzijden.

 
 
Vlinder van de maand:
 
Elke maand vind je hier een oefening. Het zijn vaak yogahoudingen, maar soms ook een ander soort oefening. Je kind kan deze alleen, of samen met iemand uitvoeren. Deze keer beschrijf ik de Boom.

Ga staan met je voeten op heupbreedte. Voel goed de grond onder je voeten. Til nu je rechter voet op. Plaats deze tegen je onderbeen, je knie of je bovenbeen. Dit is afhankelijk van wat goed voelt voor jou. Breng je armen als takken omhoog. Plaats de handpalmen tegen elkaar, of een stukje uit elkaar. Kijk naar een punt voor je, dit vergroot je focus. Probeer goed in balans te blijven. Adem rustig door. Hou deze oefening ca. 1 minuut vol en herhaal ‘m dan met je andere been. Als je de Boom regelmatig doet, zorgt dat letterlijk en figuurlijk voor meer balans, meer aarding en betere concentratie. Het is heel fijn om de dag goed te beginnen met de boomhouding.
(Ps: Als je je aanmeldt voor de nieuwsbrief of Kinderpraktijk Vlinder op facebook volgt, kan je de foto van deze oefening bekijken).
 
 

De vlinder staat symbool voor verandering en voor vrijheid, liefde en geluk. Dat is wat ik jullie toewens!

 
 

Hartelijke groet,
 

Linde Hakenberg

 

info@kinderpraktijkvlinder.nl
Bosvaren 34, 9408 LR Assen
06-40343734

 
 
 
 

hoogsensitief ~ onzeker~boos ~ verdriet ~ angst ~ onrust ~ slaapproblemen ~ vol hoofd ~ gevoelig ~ balans ~ zelfvertrouwen ~ creatief ~ ontspannen ~ rust